1- Emlak Vergisinin Kapsamı Nedir? Nasıl Başvurulur? ve Kimleri Bağlar?
Cevap :
Emlak vergisi arazi, arsa ve bina için ödenmektedir. Bu tür taşınmazı olan bir yurttaş, emlak vergisi vermekle yükümlüdür. Emlak vergisi ödeyecek kişilerin, ilgili belediyelerin Emlak Vergisi birimine başvurmaları gerekmektedir. Başvuru sırasında kişinin kendisi yada vekalet verdiği kişi tarafından işlem yürütülür. Bu kişiler yanlarında taşınmaz ile ilgili olan tapu ve kimlik bilgilerini ibraz etmek durumundalar. Tapusu ile ilgili birime giden şahıslar, her bir emlak türü için arazi, arsa veya bina gibi ayrı ayrı form ve beyanname doldurmak zorundadırlar. Bu beyannameler; Emlak vergisi Beyannamesi Ek Formu, Arazi, Arsa, Bina Beyannameleridir.
2- Emlak Vergisi Beyannamesi İçin Hangi Belgeler Gereklidir?
Cevap:
Emlak vergisi beyannamesi için; tapu fotokopisi, nüfus cüzdanı fotokopisi, binalar için yapı kullanma izni fotokopisi, binanın bulunduğu adres (mahalle, sokak, bina, daire veya işyeri numarası), beyan sahibinin ikamet ve işyeri adresi, vergi numarası ile birlikte ilgili olduğu belediyenin Gelir Servisine başvurmalıdır.
3- Emlak Vergisi Zamanında Ödenmezse Cezai Yaptırım Ne Olur?
Cevap :
Emlak vergisini zamanında ödemeyen mükellef geciken taksit için her ay 6183 sayılı kanun hükümlerine göre tespit edilen oranda gecikme cezası ödemek zorundadır. Bu oran her yıl değişmektedir.
4- Emlak Vergisini İndirimli Ödeme Koşulu Var mıdır? Varsa Bu Koşullar Nelerdir?
Cevap :
Emlak vergisi indirimli olarak ödenebilir. Başvuru sahibi emekli/dul/özürlü/şehit/gazi)yetim bir kişi ise, ve bu kişinin yalnızca bir konutu varsa ve bu konutu sadece oturma amacıyla kullanıyorsa emlak vergisini Emlak Vergisinin 8. Maddesine göre indirimli olarak ödeyebilmektedir. İndirimli verginin uygulanabilmesi için kişinin Tek Meskeni Olan Emeklilere, Hiçbir Geliri Olmayanlara, Şehit Ailelerine, Dul ve Yetimlere, Gazilere, Özürlülere Ait Bildirim Formunu doldurması gerekmektedir.
5- Emlak Vergisi Süresinde Ne Yapılmalıdır?
Cevap :
Emlak vergisi bildiriminde bulunmayanlar, Vergi Usul Kanununun 376. Maddesine göre, cezalarını ödemek için bir dilekçe ile başvuru yapabilirler.
6- Emlak Devri Söz Konusu İse Ne Yapılmalıdır?
Cevap :
Bu durumda emlakın borcu olmadığına ilişkin bir belge talep edilebilir. Emlakın borcu olmadığına ilişkin belgeyi ilgili belediyeden bir dilekçe ile istenebilir. (Kişinin kendisi veya vekaleti olan kişilere bilgi ve belge verilir.)
7- Yeni Alınan Bir Gayrimenkul Nasıl Beyan Edilir?
Cevap :
Alınan gayrimenkulün, aldığı yıl sonuna kadar tapu fotokopisini ve kimlik fotokopisini, alındığı yıl içerisinde Müdürlüğümüzün Gelir Birimine beyan edilmesi gereklidir.
8- Satış İçin Ne Gibi İşlemler Yapılır?
Cevap :
Satılacak olan gayrimenkule ait tüm vergi v.s borçları ödenerek, değerini gösteren taşınmaz ile ilgili değer bedeli alınır. Tapu Sicil Müdürlüğüne götürülür. Satış işlemi olduktan sonra Müdürlüğümüze gelinerek Satış Dilekçesi veya satın alan kişinin tapu fotokopisi verilerek satılan gayrimenkul ile ilgili beyan kapatılır.
9- Emlak Sicil Numarası Nasıl Öğrenilir?
Cevap :
Belediyemize gelmesine gerek kalmadan (0 232) 477 20 00 ? Dahili No.su 100 olan Çağrı Merkezimiz aranarak kişinin adı-soyadı ve baba adına göre kayıtları incelenir. Emlak kaydı varsa sicil numarası söylenir. Ayrıca 345 66 76 no.lu faksımız.
10- Emlak Vergisi Borcu Nasıl Ödenebilir ?
Cevap :
Belediyemize bağlı Çamkıran, Osmangazi, Postacılar ve Merkez veznelerimize kredi kartı veya nakit olarak ayrıca www.bayrakli.bel.tr web sitesi adresimizden kredi kartı ile ödeme yapılabilir.
11- Belediyenizin Posta Çek Numarası veya Banka Hesap Numarası Nedir?
Cevap :
Borçlarınızı aşağıdaki hesap numaraları üzerinden de ödeyebilirsiniz
POSTA ÇEKİ NO : 5884112
VAKIFBANK BAYRAKLI ŞUBESİ HESAP NO : 00158007294548871
VAKIFBANK BAYRAKLI ŞUBESİ İBAN NO : TR52 0001 5001 5800 7294 5488 71
HALK BANKASI MANAVKUYU ŞUBESİ İBAN NO : TR95 0001 2001 6380 0007 0000 01
HALKBANK VE DENİZBANK TÜM ŞUBE, ATM, İNTERNET BANKACILIĞINDAN KURUMSAL TAHSİLAT YAPILABİLİR.
E-BELEDİYE DEN KREDİ KARTI İLE ÖDEME YAPILABİLİR.
Bu kanallar üzerinden ödeme yaparken problem yaşamamak için Sicil Numaranızı belirterek ödeme yapınız.
12- Rayiç Bedel Ve Arsa Birim Değeri Nasıl Öğrenilir?
Cevap :
(0 232) 477 20 00 ? Dahili No.su 100 olan Çağrı Merkezimizin aranması durumunda ada ve parselden veya ad ve soyada göre emlak beyanlarından bakılarak bulunduğu mahalle-cadde ve sokak bilgilerine göre o yılki rayiç bedel ve arsa birim değeri söylenilir. (Kişinin kendisi veya vekaleti olan kişilere bilgi ve belge verilir.)
13- Emlak Ve Çevre Temizlik Vergisi Borcunun Ne Kadar Olduğu Nasıl Öğrenilir?
Cevap :
(0 232) 477 20 00 ? Dahili No.su 100 olan Çağrı Merkezimizin araması durumunda vergi sicil numarasından bakılarak veya ad ve soyada göre sicil numarası tespit edilir ve vergi borcunun ne kadar olduğu söylenilir.Veya www.bayrakli.bel.tr adresinden e-belediye ödeme-borç sorgulama linkinden Kentli Sicil No. veya T.C.Kimlik No. ile giriş yapılarak borç sorgulama yapılabilir.
14- Emlak Ve Çevre Temizlik Vergisinin Ödeme Tarihleri Nedir?
Cevap :
Emlak ve Çevre Temizlik Vergileri yıllık olarak tahakkuk eder. Emlak Vergileri ve Çevre Temizlik Vergileri, 2 eşit iki taksit halinde ödenir. 1. taksitinin ödeme süresi, 01 Ocak - 31 Mayıs tarihleri arasındadır. 2. taksitinin son ödeme süresi ise, 30 Kasım?da sona erer.
15- İlan Reklâm Vergisi Nedir Ve Hangi Tarihlerde Ödenir?
Cevap :
İlan Reklâm Vergisi beyannamesi her yıl Ocak ayı içersinde verilir. İlan Reklâm Vergisine işyeri sahibi olan mükellefler kayıt olur. Büyük Şehir Belediye Kanununa göre cadde ve bulvarlarda İlan Reklâm Vergisi kayıt ve ödemeleri Büyükşehir Belediyesine, sokaklardaki tabelaların İlan Reklâm Vergileri ise ilçe belediyelerine kayıt ve ödeme yapılır. İlan Reklâm Vergileri 1.Taksit Ocak - 2. Taksit Temmuz ayı sonuna kadar ödenir.
16- İşgal Harcı Nedir ?
Cevap :
Belediye sınırları içersinde bulunan yerlerde herhangi birinin satış yapmak veya tanıtım maksatlı yetkili mercilerden usulüne uygun izin alınarak geçici olarak yer işgal etmesi durumunda alınan harca işgal harcı denir.
17- Yol Harcamalarına Katılma Payı Nedir?
Cevap :
2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunun 86-89-90-91-92-93 üncü maddelerine göre;
Yeni yol açılması, yolların genişletilmesi, kaldırımsız ve bakımsız olan yolların kaldırım veya asfalt yapılmasından yararlanan gayrimenkuller için işin yapıldığı yıl itibari ile bina ve arsalarda vergi değerinin % 2?sini geçmemek kaydıyla asıl cepheyi teşkil eden yoldan düşen pay tam, diğer yollara ait pay ise yarım olarak yol harcamalarına katılma payı hesaplanır. Tahakkuk eden Yol harcamaları katılma payı 2 yılda 4 eşit taksitte ödenir. Katılma payı ilgiliye tebliğ tarihi itibari ile 1 ay (bir ay) içersinde ödenmesi halinde % 25 indirim uygulanır.
18- Asker Ailesi Yardımı Herkese yapılır mı?
Cevap :
Askerin anne,babası,eşi, kız veya erkek kardeşi olması gerekmektedir.
Mahalli rayice nazaran idare ve ihtiyaçlarını temin edecek ne kendilerinin, ne askere gidenin geçim vasıta ve imkanı bulunmaması şarttır.
19- Asker Ailesi Yardımı için ne zaman başvurmalıyım?
Cevap :
Askerin 45 günlük askerlik hizmetinde olması, hizmetini 7,5 (yedi buçuk) ayı geçirmeden başvuruda bulunması gerekmektedir.
20- İmar kirliliğine neden olmak suçundan hakkımda açılan kamu davalarında asliye hukuk mahkemelerinin verdiği beraat kararına karşı belediye encümeninin tarafımıza kestiği para cezasını ödemek zorunda mıyım?
Cevap :
Mahkeme tarafından verilen hüküm MAHKUMİYET ise ilgili para cezası tahsil edilmeyecek, tahsil edildiyse iade işlemi yapılacaktır.
Mahkeme tarafından verilen hüküm MAHKUMİYET-ERTELEME ise ilgili para cezası tahsil edilmeyecek , tahsil edildiyse iade işlemi yapılacaktır.
Mahkeme tarafından verilen hüküm MAHKUMİYET-ADLİ PARA CEZASI ise ilgili para cezası tahsil edilmeyecek, tahsil edildiyse iade işlemi yapılacaktır.
Mahkeme tarafından verilen hüküm BERAAT ise ilgili para cezası tahsil edilecektir. İadesi söz konusu olmayacaktır.
Mahkeme tarafından verilen hüküm HÜKMÜN AÇIKLANMASININ GERİ BIRAKILMASI ise ilgili para cezası tahsil edilecektir. İadesi söz konusu olmayacaktır.